Profesjonalne fotografowanie produktów

Sprzedaż poprzez portale sieciowe idzie w obecnych czasach w miliardy sztuk dziennie. Jest to bardzo popularna forma zakupów, zwłaszcza, że daje dużo więcej możliwości niż tradycyjne zakupu w sklepach stacjonarnych. Możliwość porównania dziesiątek produktów, a także brak konieczności wychodzenia z domu i związana z tym oszczędność czasu jest nieoceniona. Oczywiście po drugiej stronie także występują korzyści, gdyż biznes internetowy prowadzi się dość łatwo.

Jak profesjonalnie fotografować produkty?

fotografia produktowaOczywiście zaistnienie na tak dużym rynku wymaga wyróżnienia się pośród wielu podobnych ofert. Produkty, które oferujemy na pewno sprzedaje także ktoś inny, dlatego trzeba wyciągnąć środki, które pozwolą na odpowiednie wypromowanie naszej oferty. Najważniejszym elementem promocji produktu w sieci jest fotografia produktowa, która ma na celu właściwe oddanie wyglądu produktu w taki sposób, aby był on atrakcyjny dla klienta kupującego poprzez sklep internetowy.  Klient takiego produktu nie może dotknąć, ani obejrzeć z każdej strony, dlatego zdjęcie to często jedyna rzecz co do której może się odnieść. Niewielu klientów lubi kupować kota w worku, dlatego trzeba pamiętać aby pierwszą zasadą w fotografii produktowej było właściwe wyeksponowanie całości produktu. W tym celu trzeba zastosować odpowiednią perspektywę w jakiej będzie przedstawiony produkt lub wykonać kilka zdjęć z każdej strony, aby nie było wątpliwości jak on tak naprawdę wygląda. Oczywiście dobry fotograf nie będzie przedstawiał produktu ze strony, która będzie prezentowała go w sposób negatywny. Wiele zależy od wyczucia i umiejętności, ale także często od chociaż częściowej znajomości branży w którą ten produkt jest ukierunkowany. Pozostałe zasady dotyczą szeroko pojętej sztuki fotografowania przedmiotów, które obejmują nie tylko perspektywę, ale także odpowiednie dobranie barwy oraz natężenia światła. Wiadomo, że każdy klient chce aby rzecz, którą chce kupić prezentowała się jak najlepiej i taką właśnie trzeba ją przedstawić. Błędem jest fotografowanie przedmiotów ta jak wyglądają naprawdę gdyż niewielu klientów to interesuje. Wręcz może się to przyczynić do odrzucenia oferty.

Skrajną sytuacją jest gdy klient odrzuci ofertę, której zdjęcie przedstawia realny widok przedmiotu, na rzecz identycznej, która posiada ładnie obrobione zdjęcie. Jest to jednak dość częsta przypadłość, gdyż każdy chce kupić to co widzi na zdjęciu. Do dokonania odpowiednich zabiegów oczywiście pomocne będą także programy komputerowe do obrabiania zdjęć, które posiadają wygodne narzędzia do przerabiania fotografii.