reklama w internecie

Teksty, grafiki i filmy jako reklama w internecie

W internecie ważne są zarówno teksty, jak i grafiki oraz filmy. Jedno użytkownicy wolą przeczytać długą rozprawę na poważny temat, inni wolą posłuchać skrótu wiadomości na YouTube’ie, czy tylko zerknąć na grafiki z memami. Dlatego też nie ma jednej dobrej strategii na reklamę w internecie. Wszystko zależy od tego do jakiej grupy docelowej chcemy trafić i co owa grupa ceni najbardziej.

Rodzaje reklam wykorzystywanych w sieci

reklama w internecieJeśli chodzi o reklamę wykorzystującą teksty, to głównie wykorzystuje się obecnie artykuły sponsorowane. Umieszczane są one na blogach oraz na stronach internetowych. Firma zgłasza się do blogera/administratora strony z zapytaniem o współpracę. Jeśli druga strona jest chętna, to można przedstawić zasady współpracy. Może to być wywiad z przedstawicielem firmy, artykuł na jej temat, czy recenzja konkretnych produktów. Tekst powinien zachęcać odbiorców to sprawdzenia konkretnej firmy, musi być unikalny, pozytywny, a także przekonujący w sposób nienachalny – chodzi o to, by całość brzmiała naturalnie, a nie jako opłacona reklama. Reklama graficzna to przede wszystkim banery. Je również można umieszczać na blogach, stronach oraz forach. Są różne rodzaje banerów i zależą od tego jaki jest cel ich zastosowania. Znane marki często wykupują banery na dużych portalach, by pokazać ich najnowszą kampanię reklamową, pokazującą nowy produkt. Jest to opcja kosztowna. Tańsze banery umieszczane są na stronach z ogłoszeniami. Tam wystarczy hasło ,,Skup metali w Bydgoszczy tel. 111-22-33”. Wszystko jest jasne i czytelne, tu nie liczy się marka firmy tylko usługi, jakich szuka się w najbliższej okolicy. Ostatni rodzaj baneru wykorzystuje wiele firm od diet, medycyny, kosmetologii. Na banerze nie ma nazwy firmy czy jej usług tylko hasło typu ,,Ona zrzuciła 10 kg w miesiąc, sprawdź jak!”. To jawne call-to-action (wezwanie do działania), w tym przypadku do kliknięcia w baner, przekierowujący na stronę. Filmy reklamowe są z całej trójki najdroższe i ich główną domeną jest YouTube (reklama przed filmem), rzadziej strony (reklama na górze witryny). Reklama nie powinna być dłuższa niż 2 minuty, choć są też takie dziesięciosekundowe. Liczy się chwytliwe hasło reklamowe, intensywne kolory, dynamiczny obraz, także muzyka sprzyja pozytywnemu odbiorowi.

Zarówno słowo pisane, banery, jak i filmy mają przyszłość w internecie. Jeśli chcemy trafić do młodych osób warto jest postawić na filmy reklamowe. Jeśli prowadzimy lokalny biznes, szczególnie o mocno zawężonej ofercie usługowej np. skup samochodów to banery będą tanie i skuteczne. Teksty za to mają największą wartość merytoryczną i są uznawane za ,,pewniejsze” jeśli chodzi o przekazywaną wiedzę.

Więcej na – Marketing i Google Ads Pikseo Toruń

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *